Callcenter inhuren of werkzaamheden uitbesteden
Gratis en snel offertes opvragen voor jouw callcenterwerkzaamheden
Een callcenter inhuren doe je niet zonder eerst te vergelijken. Je wil tenslotte de callcenter partner vinden die precies bij jou aansluit. Vul jouw aanvraag in en ontvang vrijblijvende offertes.
Waarom zou je een callcenter inhuren?
Inderdaad, het begint met deze vraag en uiteindelijk komen de volgende vragen aanbod. Is de werkwijze van een callcenter geschikt voor mijn organisatie. Zorgt een callcenter ervoor dat ik het juiste contact maak met nieuwe klanten of het contact verstevig met mijn huidige klanten?
Goede vragen om inzichtelijk te krijgen. Je gaat namelijk een externe partij vragen om namens jou het contact op te pakken of verder te verbeteren. Het callcenter moet dus de juiste aansluiting maken met jouw organisatie als ook de aansluiting met jouw klantengroep.
Enkele van de grootste Nederlandse bedrijven hebben, in navolging van de multinationals, ervoor gekozen hun klantcontact uit te besteden aan callcenters. Inmiddels is het ook voor kleinere bedrijven aantrekkelijk om hun callcenterwerkzaamheden (inbound of outbound) uit te besteden. Dit is een grote beslissing, maar door de vele voordelen van outsourcing betekent geen actie ondernemen het mislopen van allerlei kansen. Om de volgende redenen stoten organisaties hun telefonische werkzaamheden af naar het buitenland.
- Kwaliteit:
Dankzij hun focus op telefonische werkzaamheden handhaven gespecialiseerde callcenters een hoog kwaliteitsniveau. De medewerkers hebben een streng selectieproces gehad, hebben een degelijke training gehad en hebben – in veel gevallen – jarenlange ervaring. In mum van tijd kunnen zij uw callcenter-activiteiten overnemen. - Ontlast uw medewerkers:
Een eigen callcenter vereist niet alleen agents, maar ook teamleiders en managers. Door te outsourcen, verlicht u de druk op deze supervisors en kunt u hen op strategische posities inzetten.Makkelijk schaalbaar Heeft u een grote campagne of groeit uw bedrijf snel? Personeel vinden en opleiden is een hele klus, maar callcenters zijn hierin gespecialiseerd. Door op grotere schaal te werken, kunnen ze personeel flexibeler inzetten en sneller inspelen op plotselinge groei in uw bedrijf. - Langere openingstijden:
Wanneer uw callcenter in een andere tijdzone is gevestigd, is het makkelijker om vroeg te beginnen of tot een laat tijdstip door te werken. Door met ploegendiensten of callcenters in meerdere tijdzones te werken kunt u zelfs 24-uurs-service bieden. - Ideaal voor testen:
Wilt u een nieuw product of een nieuwe dienst aanbieden, dan is een third-party callcenter een veilige keuze voor een kleinschalige test. Wanneer u een duidelijk beeld van de haalbaarheid heeft, traint u uw eigen medewerkers met de kennis en ervaring die het externe callcenter bij dit project opdeed. - Moderne technologie:
Gespecialiseerde callcenters zorgen ervoor dat ze up-to-date blijven. U profiteert van moderne technologie en kraakheldere verbindingen zonder zelf hoge investeringen te hoeven doen.
Waarvoor kun je zoals een callcenter inhuren?
Via Offerteaanbieder.nl kun je voor verschillende diensten een callcenter inhuren. Denk aan:
- Afspraken maken met nieuwe klanten voor de buitendienst/accountmanager; je zorgt voor agendavulling met afspraken
- Afspraken maken met bestaande klanten voor upselling (nieuwe producten/diensten); je stimuleert hiermee het intensiveren van het klantcontact
- Als je aan klanttevredenheid wil werken
- Opschonen van de klantendatabase; wie zijn mijn (nieuwe) contactpersonen
- Doelgroep- en marktonderzoek
- Bovenhalen van contactpersonen (functie en mailadres)
Wat zijn de kosten van het inhuren/ uitbesteden van een callcenter
Hoeveel kost een callcenter en welk uurtarief rekenen callcenters gemiddeld?
Het gemiddelde uurtarief dat een callcenter hanteert voor bijvoorbeeld het ondersteunen van verzorgen van B2B telemarketing of het ondersteunen van verzorgen van B2C telemarketing is €49. Het aangegeven gemiddelde tarief is een goede indicatie voor het uurtarief dat callcenters daadwerkelijk rekenen.
Voor elk callcenter project rekent het callcenter een andere prijs. De prijs kan berekend worden aan de hand van een uurtarief, ook hanteert het callcenter vaak een prijs per dienst.
Prijs per uur
De gemiddelde prijs per uur die een callcenter in rekening zal brengen.
minimaal | maximaal | |
---|---|---|
B2B telemarketing | € 50 | € 70 |
leadgeneratie | € 40 | € 60 |
telesales | € 30 | € 50 |
bezoekafspraken | € 30 | € 50 |
telefoonservice | € 30 | € 50 |
B2C telemarketing | € 50 | € 70 |
Telemarketing
Telemarketing is het telefonisch aan de man brengen van producten en diensten en een vorm van marketing. Dit werk wordt uitgevoerd door telemarketeers, telefonische verkopers of ook wel agents. Binnen de telemarketing kan onderscheid worden gemaakt tussen outbound telemarketing (ook wel cold calling), het actief uitbellen naar potentiële klanten, en inbound telemarketing, het correct afhandelen van inkomende (verkoop)vragen.
Voordelen inhuren/ uitbesteden callcenterwerkzaamheden
Er bestaan verschillende voordelen voor het inhuren van een callcenter. U hoeft bijvoorbeeld vaak alleen te betalen als er echt gewerkt wordt. Eigen personeel moet u per dienst betalen. Ongeacht of er dan veel, weinig of bijna geen telefoonverkeer binnenkomt. Bij uitbesteden betaalt u alleen op het moment dat er een telefoongesprek afgehandeld wordt. Daarnaast heeft u geen kosten voor een fysieke werkplek. U hoeft geen locatie voor het fysieke callcenter te huren of kopen. Ook bespaart u kosten omdat u niet hoeft te betalen voor bijvoorbeeld bureaus, stoelen, pennen, papier en schoonmaak. Verder zijn callcenters gespecialiseerd in dat gene waar zij goed in zijn; telefonische verkopen of inbound klantenservice naar perfecte tevredenheid afhandelen. Door hun focus zijn zij efficiënt en goed.
Nadelen inhuren/ uitbesteden callcenterwerkzaamheden
- Medewerkers van een callcenter hebben toegang tot jouw gegevens (vraag na bij het callcenter hoe uw gegevens vertrouwelijk worden behandeld volgend de GDPR).
- Meestal zijn de leads die je zelf of met medewerkers van je bedrijf verzamelt van iets betere kwaliteit.
- Soms is het moeilijk om de bedrijfscultuur van uw bedrijf te communiceren aan het callcenter waardoor alles wat onpersoonlijk kan overkomen bij bestaande en nieuwe klanten.
- Maakt u gebruik van een offshore callcenter of een callcenter in het buitenland, dan kan de taal en communicatie een probleem vormen. Ook de wetgeving kan per land verschillend zijn.
Gratis en vrijblijvend callcenter offertes ontvangen?
Via Offerteaanbieder.nl kunt u heel eenvoudig en snel offertes opvragen bij callcenter gespecialiseerd in uw aanvraag. Veel bedrijven besparen enorm op de kosten door het uitbesteden van dit soort werkzaamheden. Daarnaast is het vaak een must om je bedrijf de volgende groeispurt te geven. Door op ‘start vergelijken’ te klikken vul je eenvoudig het aanvraagformulier in en start je je aanvraag.
Deel
Onze werkwijze
Wensen - Koppelen - Vergelijken - Uitbesteden
Om offertes op maat te bieden is het belangrijk om goed te inventariseren. Klik op een categorie naar wens en vul je wensen in.
Hartelijk dank voor je aanvraag! Wij controleren alles en koppelen gekwalificeerde aanbieders uit jouw regio aan je.
Onze professionele partners geven op maat gemaakte offertes aan je door. Kies zelf de offerte die het beste bij je wensen past!
Je werk is in goede handen bij een van onze kwalificeerde partners. Ga door met waar je mee bezig was en vergeet niet te genieten.